News
01/06/08Web site started
BackMagazines
10/10/2014 №10
DEEP CONDITIONS OF CONSCIOUSNESS OF EDUCATION SUBJECT AND NEW FORMS OF TEACHING
Сторожакова Екатерина Владимировна
Шоган Владимир Васильевич
Annotation
The article deals with the category of consciousness in education. The author analyses the mechanism of revealing this phenomenon in the subject of education. Five consistently arising deep states on the way to creativity are considered: integrity, thoughtfulness, yielding, creating and implementing. These states are characterized in terms of their basic features and are considered to be internal factors which generate forms of education: lesson-image, lesson-thinking, lesson-mood, lesson of independent activity, lesson of actualization and sermon. The article also includes invariable structures of the given lesson types.Key words
informational civilization, informational personality, creative personality, deep condition of integrity, thoughtfulness, yielding, creating, implementing, lesson-image, lesson-thinking, lesson-mood, lesson of independent activity, lesson of actualizatio
Bibliography
1. Тарнас Р. История западного мышления // Философский поиск и вселенский разум. М., 1995. С. 48. 2. Heidegger, M., 1956. The way back into the ground of metaphysics. N.Y: Meridian: 52. 3. Heidegger, M., 1949. Existence and being. Chicago: Regnery: 67. 4. Шоган В.В. Воспоминание о будущем. Перспективы образования третьего тысячелетия. М., 2013. С. 24. 5. Шоган В.В. Методика преподавания социальногуманитарных дисциплин в высшей школе. Ростов н/Д, 2009. С. 67. 6. Пирс Ч. Начала прагматизма. СПб., 2000. С. 43. 7. Столин В.В., Кальвиньо М. Личностный смысл: строение и форма существования в сознании // Вестник Московского университета. Сер. 14. Психология. 1982. № 3. С. 34. 8. Хайдеггер М. Время и бытие: статьи и выступления. М., 1993. С. 67. 8. 9. Хайдеггер М. О сущности истины // Философские науки. 1989. № 4. С. 88-104. 9. 10. Сторожакова Е.В. Глубинный диалог в высшем педагогическом образовании. М., 2014. 10. С. 78.